El Co·lectiu SEM participarà i crida els seus seguidors a la manifestació del 10 de setembre a les 3 de la tarda a Perpinyà, Plaça de Catalunya. Totes les expressions catalanes seran les benvingudes impulsant un moviment col·lectiu per afirmar, alt i clar, l’arrelament de tot un territori i dels seus habitants a valors del nostre passat, del present i del futur.
Més enllà del nom «Occitània-País Català» que sostenim, ens preocupa i mobilitza el futur de Catalunya Nord. Si no volem que aquest futur s’assembli al passat, cal un canvi de mentalitats i de polítiques públiques i un estatut particular.
Aquest estatut, el preveu la llei, és factible si el volem. No farem res de nou amb el vell. És el que cridarem aquest dissabte demanant el respecte i el desenvolupament de la identitat catalana i d’un país on els seus ciutadans, siguin quin siguin els seus orígens, poden viure millor si decideixen ells mateixos.
En français
Le Col.lectif SEM participera et appelle ses soutiens à la manifestation du 10 septembre 15h à Perpignan (15H, Plaça de Catalunya). Toutes les expressions catalanes seront les bienvenues dans un élan collectif pour affirmer haut et fort l’attachement de tout un territoire et de ses habitants à des valeurs du passé, du présent et du futur.
Au-delà du nom Occitanie Pays Catalan que nous soutenons, il nous importe de préparer le futur du Pays Catalan. Ce futur si nous ne voulons pas qu’il ressemble au passé passe par un changement dans les mentalités et les politiques publiques et par un statut particulier en Catalogne Nord. Ce statut, prévu par la loi, est possible si nous le voulons. On ne fera pas du neuf avec du vieux.C’est ce que nous clamerons ce samedi pour le respect et le développement de l’identité catalane et d’un territoire où ses habitants, quelles que soient leurs origines, peuvent mieux vivre s’ils décident par eux-mêmes.